For our heritage and freedom ! Home | About | Contact | Vincent De Roeck | Liberty Quotes | The Free State | In Flanders Fields | Nova Libertas | Feeds |

Mijn beste wensen en een terugblik op 2007

Eerst en vooral zou ik al mijn trouwe en minder trouwe bloglezers een spetterend nieuwjaar willen wensen, ook al kom ik met deze wensen voor 2008 een half weekje te laat. Na een weekje feestdagen om naar aloude gewoonte u tegen te zeggen, maak ik van dit artikel eens gebruik om mijn lezers in te lichten over de toestand van deze weblog. Voor mij en mijn blog was 2007 een écht scharnierpunt, met als kers op de taart een nieuwe professionele lay-out, het gebruik van “domain hosting” en het installeren van Sitemeter, zonder twijfel het programma dat de meest betrouwbare kosteloze webstatistieken verschaft. Ik maakte komaf met het monopolie van Internet Explorer en maakte deze blog met de “customization” van deze nieuwe Blogger-template ook toegankelijk voor de gebruikers van Safari, Opera en Firefox. In de 27 maanden dat mijn weblog nu al bestaat, sinds oktober 2005 dus, is dit trouwens al mijn derde lay-out.

Vandaag telt mijn weblog in totaal 357 artikels in drie talen en in 22 categorieën, waarvan er 272 volledig van mijn hand zijn. De resterende 85 artikels zijn citaten en teksten van derden, of korte commentaren van mij op artikels en uitspraken van derden. In 2005 publiceerde ik 54 artikels. In 2006 liep dat al op tot 103 artikels, maar 2007 spant voorlopig de kroon met zijn 197 artikels. Ook kwamen er het laatste jaar méér reacties binnen op mijn artikels dan vroeger. De artikels van 2007 hebben een gemiddeld aantal reacties van 4,9 terwijl het gemiddelde over de drie jaren maar 3,2 bedraagt. Dit heeft mee te maken met de enorme toename van links van derden naar artikels op mijn weblog. In 2007 werd door derden in totaal 641 naar mijn weblog gekoppeld, oftewel een gemiddelde van 3,3 per artikel. Het gemiddelde aantal links per artikel over de laatste drie jaren bedraagt maar 1,8.

Sinds 2007 staat mijn blog ook steevast bovenaan in de zoekmachines bij de relevante opdrachten en komen ook mijn afbeeldingen beter tot hun recht in de zoekrobotten. Dankzij Sitemeter kan ik ook nagaan welke zoekopdrachten allemaal tot mijn blog geleid hebben. De top vijf van meest grappigste of minst normale bestaat volgens mij, in willekeurige volgorde, uit “sex travestie”, “how to start speed dating”, “fucking pony”, “belgian prostitution” en “belastingontduiking belgië”. Hetzelfde verhaal met de meest gelezen artikels op mijn blog. Het artikel “The Euro brought Belgium on the edge of the abyss” spant de kroon, gevolgd door “De Weg naar Mekka”, “Halfslachtig België : piraterij en privacy”, “Plagiaat aan de universiteit : bestraffen of tolereren” en “The European communist heritage triumphed once again”. Nog een top vijf : de meeste bezoekers vinden mijn weblog via de zoekmachine Google, de Engelse metablog Samizdata, de Vlaamse metablog In Flanders Fields, de zoekmachine Live Search en de Nederlandse metablog Het Vrije Volk. Ook een aantal liberale internetfora en mijn drie parallelle projecten “Liberty Quotes”, “LENIN” en “The Free State” leveren een aanzienlijk deel van mijn bezoekersaantallen aan.

In 2007 had mijn weblog 33,214 unieke bezoekers (extrapollatie van de gegevens sinds begin augustus omdat ik toen pas Sitemeter installeerde) en 69,152 gelezen pagina’s, wat neerkomt op 91 unieke bezoekers en 189 gelezen pagina’s per dag. Gemiddeld bleven mijn bezoekers in 2007 volgens Sitemeter 90 à 110 seconden op mijn weblog. Bij al deze cijfers dien ik wel op te merken dat Sitemeter alle “bots” en automatische bezoeken niet in beschouwing neemt, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de standaardstatistieken van Priorweb, Wordpress of Blogger. Volgens “Blogger Stats” zou ik per dag bijna 300 unieke bezoekers en iets meer dan 500 gelezen pagina’s hebben, maar zoals gezegd bevat deze “traffic information” zéér veel fouten omdat ze de “bots” er niet eerst uitfiltert. Volgens Sitemeter was mijn drukst bezochte dag 31 augustus 2007 toen mijn blog niet minder dan 1,112 unieke bezoekers en 1,556 gelezen pagina's moest verwerken.

Volgens Sitemeter gebruikt 54% van mijn bezoekers Internet Explorer, 41% Firefox, 4% Safari en 1% Opera. 79% van mijn bezoekers zou Nederlands spreken, 15% Engels, 3% Frans en 3% iets anders. 68% van mijn bezoekers woont in België, 10% in Nederland, 6% in het Verenigd Koninkrijk, 5% in de Verenigde Staten, 2% in Frankrijk, 2% in Australië, 2% in Ierland, 2% in Israël, 2% in Zwitserland en 1% elders. Tenslotte had ik nog graag een aantal relevantieparameters aangehaald. Volgens MetaTale haal ik een “rank” van 13 en volgens Technorati een “authority” van 17. Volgens deze laatste is Libertarian.be ook één van de 400,000 meest gelezen weblogs in de ganse wereld. Ik vind dat persoonlijk al wel een prestatie. En hopelijk kan ik deze hoopgevende "facts and figures" in 2008 niet enkel evenaren, maar zelfs overtreffen.

Dit terugblik-overzicht werd via enkele internetfora verspreid.

Meer details over deze blog op www.sitemeter.com.

3 Reacties:

At 13:51 Anoniem said...

Terroristische aanslag? :p

Gelukkig nieuwjaar iedereen! Kzen in de broesse van West-Vlaanderen, nabij Tor.

 
At 13:51 Anoniem said...

Ja, een gelukkig nieuw jaar: We stemden rechts-Vlaams in de verkiezingen en kregen een links-Belicistische regering van degenen die we weggestemd hadden; we lieten, via geheime akkoorden, de Islamisten vrij spel in dit land en kregen terreuralarm retour; we klagen over de transfers die iedere Vlaming aan Wallonië moet betalen en kregen een 20% hogere electriciteitsrekening als cadeau.

Gelukkig nieuw jaar...

 
At 15:14 Anoniem said...

Vincent, vooreerst ook jij een zalig nieuw jaar toegewenst en keep up the good job! Ik zie dat ook de statistieken al een beetje de relatieve waarde van deze blog met uw meningen beginnen te reflecteren en dat is maar goed ook. Ik mag dan al wel kritisch blijven tegenover alles en iedereen, maar deze weblog is één van de betere in Vlaanderen. En dat is iets dat je zeker mag koesteren.

Jij speelde ooit (althans dat dacht ik toch) met de idee om korte commentaren bij de actualiteit te gaan schrijven i.p.v. uit de kluiten gewassen opiniestukken zoals je gewoon was op deze blog. Ik kan mijn tevredenheid niet voldoende benadrukken dat je met die idee niet al te lang gespeeld hebt. Vlaanderen wordt nu al overspoeld met zelfverklaarde maatschappijverlichters die zich ervan af maken met korte stukjes tekst. Zulke dingen zijn nefast voor het denken en trekken écht niet véél trouwe lezers aan. Jouw manier van werken, vrij uniek in Vlaanderen, doet dat kennelijk wel, tenminste als ik mag afgaan van de frequente reacties van min of meer dezelfde personen.

Kortom, ik blijf ook in 2008 een trouw lezer en grote fan. Succes nog verder met alles!

 

Een reactie posten