For our heritage and freedom ! Home | About | Contact | Vincent De Roeck | Liberty Quotes | The Free State | In Flanders Fields | Nova Libertas | Feeds |

Mijn politieke voorkeursideologie

Ik heb op de website van de "Advocates for Self-Government", één van de meest gerespecteerde en best georganiseerde politieke drukkingsgroepen in de Verenigde Staten, mijn politiek profiel laten bepalen aan de hand van ettelijke vragen naar mijn economische, ethische, persoonsgebonden en staatsgebonden meningen. De uitkomst hiervan is redelijk duidelijk. Ik ben naar verluid een volbloed libertarier. Het libertarisme komt feitelijk neer op de radicalere Amerikaanse variant van het Europees continentaal liberalisme.

Met dank aan het studiecentrum Advocates for Self-Government

Je kan deze test ook zelf afleggen op www.self-gov.org.

3 Reacties:

At 14:38 Anoniem said...

Zéér knappe uitvinding, die "Nolan Chart". Nu denkt elke "weldenkende mens" die de zéér clichématige test doet dat hij "libertarisch" is, hoewel hij het waarschijnlijk met 90% van het libertarisme niet eens is.

 
At 12:38 Anoniem said...

Niet waar Geert, ik was nog net een "centrist", maar wel op de grens van "libertarian", en ook in het echte leven ben ik ervan overtuigd dat ik daar thuishoor. Ik ben een liberale conservatief met nog aardig wat sociale reflexen.

 
At 16:31 Anoniem said...

Ik ben ook een libertariër! Hoezee!

 

Een reactie posten