For our heritage and freedom ! Home | About | Contact | Vincent De Roeck | Liberty Quotes | The Free State | In Flanders Fields | Nova Libertas | Feeds |

Mijn politiek rolmodel

Om mijn politiek profiel verder te concretiseren, heb ik tevens de opinietest gedaan op de website van "Quizilla", een organisatie met tal van relevante - en minder relevante - profileringskwissen. Ook met deze test, blijkt mijn politieke voorkeursideologie het "libertarisme" te zijn. Mijn historisch rolmodel zou volgens deze stemtest de Amerikaanse Founding Father en voormalig president Thomas Jefferson zijn. Jefferson was inderdaad net zoals mezelf tegen elke inperking van het recht op vrij wapenbezit, was tegen een permanent betaald (huurlingen)leger, verzette zich steeds tegen de bestraffing van "victimless crimes" en vond een minimale staat de enige bescherming tegen absolutisme en dictatuur. Ik kan mij inderdaad achter al deze ideeen scharen, al had ik de uitkomst van de stemtest misschien toch ietwat anders verwacht, temeer daar ook mijn idolen Margaret Thatcher en Ronald Reagan tot de potentiele rolmodellen behoorden.

Met dank aan de internetpeiler Quizilla.

Je kan deze test ook zelf afleggen op www.quizilla.com.

2 Reacties:

At 14:41 Anoniem said...

Thomas Jefferson was inderdaad toen een "libertariër", maar die benaming toen komt niet overeen met de huidige invulling van dat begrip. Toen bestond vanalles nog niet (homo's, echtscheidingen, euthanasie, ...) wat vandaag de kern van het libertarisme uitmaakt. Had Jefferson vandaag geleefd, was hij een "conservatief" geweest, zeker geen "libertariër".

 
At 12:39 Anoniem said...

Ik kwam uit op Margaret Thatcher. Nu dacht ik toch dat Thatcher en Jefferson er dezelfde visie op nahielden. Kennelijk dus toch niet ...

 

Een reactie posten