For our heritage and freedom ! Home | About | Contact | Vincent De Roeck | Liberty Quotes | The Free State | In Flanders Fields | Nova Libertas | Feeds |

Rechtzetting

Om Confucius' "Wie een fout maakt en ze niet herstelt, maakt er een tweede" in de praktijk om te zetten en om aan te tonen dat alle mensen zich kunnen vergissen en vergalloperen in massahysterie, zie ik mij genoodzaakt een kleine nuance aan te moeten brengen aan mijn tekst "Gelijke Kansen?" op deze weblog over de brutale roofmoord op Joe Van Holsbeeck. Ik baseerde mijn schrijven integraal op de verklaringen van de ooggetuigen, op de persberichten van het Brusselse parket en op de robotfoto's van de politie. Uit deze bronnen leidde ik - nu blijkt verkeerdelijk - af dat de vermeende daders van Maghrebijnse afkomst waren. Afgelopen dagen werd echter pijnlijk duidelijk dat - net zoals onlangs in de zaak Remmerie - onze ordediensten zich vergist hadden. De daders waren geen Marokkanen maar Poolse Roma-zigeuners. De mededader zit in voorlopige hechtenis terwijl de moordenaar in Polen op zijn uitlevering wacht.

Bij deze had ik U dus graag op de hoogte gebracht van deze nieuwste ontwikkelingen en U ervan vergewist dat de daders geen Maghrebijnen doch wel Roma-zigeuners waren. Ik had nooit de bedoeling bepaalde bevolkingsgroepen te stigmatiseren en hoop dat geen enkel lezer hier aanstoot aan genomen heeft. Mensen en samenlevingen kunnen zich in massahysterie verliezen en foute conclusies trekken, waarvoor mijn oprechte verontschuldigingen.

Deze rechtzetting verscheen op een aantal internetfora.

Meer kritische teksten over het CGKR op www.vrijvanzegel.net.

2 Reacties:

At 21:52 Anoniem said...

Knappe "journalistiek" Vincent. Zomaar de migranten hiervoor verantwoordelijk stellen zonder bewijzen! En dan denken dat je tegen de veralgemening en het "doelgroepdenken" zou zijn ... Ik weet nu wel beter, klein mannetje, fascistje.

 
At 17:25 Anoniem said...

Och Mohammed, houdt anders gewoon eens uw mond. Iedereen kan zich vergissen en Vincent heeft tenminste nog de guts om zijn ongelijk toe te geven. Dat kan niet gezegd worden van uw soort. Verantwoordelijkheid en islam zijn kennelijk twee tegenpolen. Aanslagen plegen, mensen bestelen, de sociale zekerheid leegplunderen, meisjes verkrachten en rellen uitlokken, dat kan allemaal wel, maar zich als gemeenschap distantiëren van dit geweld is teveel gevraagd. Uitschot is het, uitschot.

 

Een reactie posten